söndag 12 september 2021

Första jaktdagen med Bill

Jag och Bill gjorde oss klara för första släppet för säsongen. Vi var klara kl 07:00. Efter några torra veckor hade det äntligen kommit lite regn. Lite dimma på morgonkvisten också. 

Bill var ivrig och redo för att springa lös i skogen. Efter en halvtimme hörde vi en annan hund i full los. Vi försökte att röra oss i från dem.

Jag såg harakit i skogen och på myren. Bill sökte i ett område runt mig. Han gick nog inte längre än 150-200 meter i från mig. 
Efter 4 timmar tog vi en pause i Netabu. Jag eldade i kaminen och städade lite. Bill tog en powernap på fårskinnet under tiden.

Här låg han som på moln och snarkade

När det var dags för en kaffe skulle han så klart upp i knä. Vi gick ut en sväng till men det blev inte något upptag tyvärr. Vi får försöka igen.

Första jaktdagen -check 😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...