tisdag 10 augusti 2021

Utställning och redan augusti

Gränsen öppnade till Värmland, så stängde den. Jag har iallafall fått min första spruta med vaccin men ni när Värmland är rött igen hjälper inte det. Det blir karantän om jag åker till Årjäng och sedan tillbaka till Norge. Nästa spruta är inbokat 20 oktober, alltså efter höstlovet. Men förhoppningsvis flyttas datumet ett par veckor tidigare. 

Pappa var här  igen och vi var på Bills första utställning. Vi tränade en vecka tillsammans med Bellman. Ringträning, mäta och att stå stilla.

Pappa klippte gräset på den igengrodda fotbollsplanen så att vi kunde öva. Se så fint Bill står 🤩

Det är väldigt mycket hjortron nu, men vi har redan fyllt frysen med bär och svaml och kan inte plocka mer. Bill tränar inkallning i myren.

Här är vi på utställningen i Snertingdal. Domaren tyckte att Bill hade för kort päls och för ljusbruna ögon. Och att hans tänder satt för trångt. Han har ju knappt  några tänder tänkte jag. Det är mycket som har ramlat ut sista veckan😅

Vi fick ett tröstpris med lite hundgodis och en deltagar rosett med oss hem. Sedan åkte vi tillbaka till Beitostølen och gick en tur i fjället. Det tror jag att Bill uppskattade mycket mer. Men Bellman åkte med pappa till Sverige.

Vi åt rømmegrøt och spekemat på Haugseter. En dam frågade vad jag hade för tröja. Det här är Höstlövsmönstet, made by Eli!

Måndag efter jobbet fick jag säga Hejdå till Anette slm skulle åka hem och jobba i Varberg igen. Skolan börjar den här veckan. Det var Juli! 

Vi fick testa några goda GTs på Lodge900

Här är Bill påväg hem i från sitt första uppdrag. Han var med en grupp som vi hade med på guidad tur idag. Så när jag satt på kontoret var den här 5 månader gamla valpen på upptäcksfärd. Det tog på krafterna och han somnade i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...