söndag 11 juni 2023

Tillbaka i Norge

Det har varit full fart sedan jag åkte tillbaka till Beitostølen. Våre är här och vi har fixat i trädgården varje dag efter jobbet. Det såg ut som när jag kom till Årjäng i slutet av april. Björkarna hade precis fått små,små gröna löv nu när jag kom hem till Beitostølen. Det är nu en vecka sedan och maskrosorna har börjat att blomma över och andra blommor har börjat visa sig, det är trevligt. Jag har planterat och sått, men det har hållit sig på 4-6 grader om nätterna vilket är på gränsen för mycket av det jag har sått. Nästa vecka ser det ut att bli två siffriga grader under natten också. Det ligger en liten snöfläck kvar i trädgården än. Jag tänker vi ligger ca 6 veckor efter Årjäng.
Kvällspromenad runt Garlimyren. 

Irene skickade med special mjöl. Det blev två sorter, lantbröd och rågbröd.

Hundarna har turats om att följa med till kontoret på dagarna. Det blir lite trångt med båda.

Här sitter vi i buren, eller fängelset som Bill tror. Han har inte tyckt om att vara här, så nu är det hård träning. Jag ligger just nu i soffan i hundgården och skriver det här. Efter en skidtur på Valdresflye. De har nu fått mat och sover vid min sida i hundgården. Det här måste vi få på plats. Bellman älskar hundgården vilket är väldigt praktiskt.

Skidbacken, inte speciellt grönt än. Jag och Bill gick en promenad upp backen under lunchen.

Bellman väntar tålmodigt i Tony Och Heathers trädgård medans jag matar deras katter. De har byggt en stor kattgård till höger om Bellman.

Två av tre katter, maincoon /norsk skogskatt blandning.


Wiggo och Bill på Valdresflye, det blev mest troligt den sista skidturen för säsongen. Mina pjäxor står på tork efter att jag och Bellman hade ett isbad i en underjordisk älv. Typiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...