tisdag 17 september 2019

Harjakt bland fäbodarna

Inte ofta jag jagar på eftermiddagen men släppte Bellman 15:20. Han fick en hare på benen nästan med en gång och det bar i väg. Svårt att komma fram i terrängen där vi var. Täta buskar som slet av GPSN ett par gånger. 

Fjällharen bor här

Vinstern

Vi fick besök av Wiggo och resten av kvällen spelade vi Yatzy och åt körv!


Nästa morgon väcktes vi till en fantastisk soluppgång och Bellman var taggad för en ny dag. 



Järvenduken är guld värd när det blåser. Nästan lite för komfortabel så att jag lätt kan somna. 
Bellman sprang mycket på vägen i morse. Som i går fick han upp en hare tidigt och den kryssade vägen. Det kom en bil så haren hamnade framför bilen men Bellman var bakom. Det gick bra och efter en timme eller så fick jag fälla årets första hare för Bellman.



Efter det släppte jag honom på en ny plats. Men fick inte upp något tyvärr. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...