torsdag 23 maj 2019

Turist i eget land...


Jag tog en springrunda med Bellman. Sprang upp i bokskogarna bakom stugan. Fina breda stigar,tjärn och kuperad terräng. Plötsligt sprang jag vilse...
Kom fram till ett hus där det stog en Rottweiler i trädgården, jag försökte ropa- Hallåå... men inget svar. Jag sprang vidare och kom fram till ett annat hus, knackade på och frågade efter vägen till stugan. Fick springa ut på en asfalterad väg för att hitta fram till Nackestugan(Orienteringsklubben) där är det 2km till vår stuga. Hade så klart ingen telefon med och GPSn på klockan fungerade inte. 

Kväll i stugan

Vädret har varierat men på terrassen har vi det toppen. Här var Akela på besök till Bellmans stora förtjusning.

Kayak. 
Rolf fick bada med kläderna på när han satte sig i kanoten vid bryggan. Bellman hoppade också i från bryggan. Det var första gången vi såg att han hoppade i frivilligt och simmade i land.

Havsbadet i Varberg. 

Utsikt från Varbergsfästning

Varberg

Vi hittade till café Kasett genom den praktiska hemsidan tamedhunden.com Bellman fick följa med in och vi kunde sitta i lugn och ro och fika. Härligt. 
Det var inte så lätt att gå genom staden med en hund som inte är van stadstrafik. Han skrek och ville prata med alla hundar, det ekade mellan byggnaderna. Väldigt jobbigt.

Sofie kom på besök till stugan på eftermiddagen. Det var kul. Vi fiskade och badade bastu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Årjäng

Maj kom fort och jag åkte till Årjäng.  6 maj satte vi potatis i Näs och den 12 sådde vi kålrot,nepe/majrova,bondbönor,solrosor,pumpor och r...