söndag 12 augusti 2018

Veckan som gått


Torsdag åkte vi till Øyer och hämtade Wiggos nya båtkärra. Gubben hade startat ett museum på gården och bjöd med oss in för att titta lite. Träskidor,traktorer och gamla motorsågar.

Öyer

Fredag efter jobb åkte jag och Alex med hundarna mot Elverum. Jag hade hittat övernattning på en militäranläggning i Våler. Google maps visade oss till en plats mitt ute i skogen. När vi konstaterade att vi var vilse och inte hade en aning om vart vi skulle kom. I fram till den här vägen med ett träd över. Kändes som att vi gick rakt in i en skräckfilm. Jag ringde gubben vi bokat boende med och han mötte oss på en bensinstation och tog med oss till riktig plats. Tyvärr hade stormen ryckt med sig många träd och strömmen var borta. Gubben hade tänt levande ljus i hallen och hela vägen till vårat rum. Klockan var mycket och efter 4,5 timme i bilen och en promenad med hundarna däckade vi fort. Men oj som vi drömde den natten både jag och Alex. 
Dagen efter skulle Bellman vara på plats i Ringen på utställningen kl 09:30 så det blev tidigt upp.

Bellman fick Very Good och 2a i sin klass

Alltid nervöst innan man ska i ringen

Mamma och Pappa fungerade som hejarklack tillsammans med Ted och Alex

Super Ted

Trötta efter en lång varm dag


Mamma och Pappa mötte upp oss på utställningen och vi tillbringade 7 timmar på Skogsmuseet. Hur mycket som helst att se, göra,äta och shoppa. Jag fick med mig smakprov på olika hundfoder till Bellis och leksaker. När vi kom hem till Årjäng gick alla och la sig innan kl 20:00! Lång dag.

I dag blev det middag hos mormor som Irene fixade. På eftermiddagen tog jag med mig Bellman till Tingevi och elljusspåret. Kunde fort konstatera att skogen även här såg ut som plockepinn, det låg träd överallt !

Fick träna in kommandot Hopp,på Bellman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...