söndag 22 juli 2018

Stolpejakt på Beitostølen


Ledig söndag och sommaren fortsätter. Tog med mig Bellman på en springtur / Stolpjakt. Det var några svarta stolpar uppe vid Melbyfjellet och Olevann. Väldigt varmt så det blev ett dopp för både mig och Bellman inTutjärn på väg upp.

Han var inte så sugen på att simma men blöt blev han. Jag tog en liten simtur i tjärnet. Det är inte så lätt att hitta en plats att bada på nu.

Tutjärn

På väg upp Melbyfjellet

Svart stolpe med utsikt över Jotunheimen 

Jag bar med mig lite vatten men inget snacks. Det behövdes inte heller, fullt med hjortron och blåbär

Den här svarta stolpen skulle ligga vid ett litet vatten...

Jo men... alltså! Dåligt med vatten kan man säga. Bellman har blivit duktig att dricka ur flaskan nu tack och lov.

Mmmmmmm bär bär bär....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...