torsdag 24 maj 2018

The Water Of Leith


Efter ett besök på shoppingcentret Ocean Terminal och den kungliga båten Britannia gick vi tillbaka till Edinburgh. Det var ca 12 km. Mest av vägen kunde vi gå längs med The Water walkway, väldigt vackert längs med älven. 

Vi hade ingen karta över promenaden men det är skyltat. Det finns en karta du kan köpa online sök bara Water of Leith Map.

Den här promenaden blev klar 2002 och var sponsrad av Millennium Project funding. Jag drog på mig en super förkylning dagen före. Det passade väldigt dåligt eftersom jag hade en önska om att springa hela promenaden.

Village of Dean



Pappa poserat med vårblommor

Galet hur blommorna klarar av att växa här
Kolla också in www.waterofleith.org.uk om du har vägarna förbi Edinburgh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...