söndag 22 april 2018

Svalbard nästa

Väskorna är packade och det är första gången de är fyllda med dunbyxor,dunjacka,dunvantar och de varmaste skor jag har och äger.
Som vanligt väger min "teknikpåse" hur mycket som helst. Kamera,objektiv,kikare, kablar,kindle etc. men det får jag leva med. Tänk om vi får se en isbjörn och jag inte har med kamera. Det vore tråkigt.
Räknar med att batterierna på min telefon varar i ca 5 sekunder efter det att jag landar.
Jag ska till Svalbard! Lite galet...
Det är med jobbet så klart. Enligt schemat är det inte tid till att ha minisemester. Fullbokat med möten i från  det vi landar tills torsdag morgon. På torsdag är det en liten öppning för egna äventyr efter frukost och ett par timmar innan flyget går tillbaka till Oslo.
På Svalbard har de den senaste tiden handlat mycket om hur guiderna har det och hur de behandlas. Det ser ut som att de börjar att organisera sig och ställa krav till arbetsgivarna. Jag hoppas att vi får höra lite närmare om den här saken. Det är intressant och lärorikt att dela erfarenheter och råd.
Svalbardposten rapporterar läs mer här
Måndag blir som sagt fullbokat med möten. På kvällen ska vi äta middag på en restaurant som heter Better Moments. Det ska blir roligt och det ser ut till att bli en fin middag. Jag längtar redan till efterätten.

Tisdag morgon drar vi i väg på snöscooter tillsammans med en guide från Basecamp Spitsbergen till Radio Isfjord. Det är en två dagars scootertur med övernattning. Det finns en chans att vi kan få se Isbjørn på den här turen, men lite tur.
Osäker på hur många uppdateringar det blir på bloggen den här veckan.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...