tisdag 13 mars 2018

Topptur med Alex

Alex har frågat mig flera gånger om jag vill följa med på en enkel topptur med snowboard. Idag bjöd sig möjligheten eftersom jag fick sluta jobba tidigt och Wiggo åkte in till Haugseter med Bellman. Solen sken och det fanns helt enkelt inga undanflykter.
I fjol hade Alex en genomgång med mig om hur du använder skredsökare,sökstång etc. Ryggsäcken fullastad med spade,stång,hjälm och extra kläder. Det har sina fördelar att bo centralt för äventyr. 5 minuter med bil och vi kunde sätta på oss snöskor och börja gå upp mot toppen.
Eftermiddagssolen sken och det var verkligen vackert.
På väg ner mot Gurli


Härligt med SOL

Träning att gå uppför med snöskor villj ag lova

Snowboard tjejer på G


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...