torsdag 28 december 2017

Semester,Orlando,Florida,Flyplats

Jag hat planerat hela resan till punkt och pricka. Wiggo och Sofie har inte haft några önskemål eller inspel egentligen. 
Det är första gången Wiggo får känna på Resfeber. Jag brukar alltid vara den som ligget sömnlös och vrider mig natten innan avresa. Men den här gången var det Wiggos tur. Vi åkte från Beitostølen klockan 7:15 och 4 timmar senare mötte vi upp Sofie på Gardemoen.
Hon kunde berätta med ett leende på läpparna att hon hade ”missat” flyget i från Kiruna dagen innan.
HJÄP tänkte jag! 
Bokningen hade inte gått igenom från Kiruna-Stockholm-Oslo! Hon fick ta tåget till Luleå och övernatta där och flyga vidare därifrån nästa dag. Då alla flyg från Kiruna var fullbokade de följande DAGARNA.!
Hujedamig...
Hon var smart som inte vågade ringa och berätta det för mig haha....
Väl på Gardemoen hade vi god tid. Men redan innan vi checkade in möttes vi av säkerhetspersonal. De drog Sofie till sidan och även mig och Wiggo. Mannen frågade oss var vi kom i från vart vi skulle, hade vi varit där förr, hade vi en bra dag?? 
Sofie fick frågor om sitt jobb och vad hennes favorit glass är? 
Fortsätter sedan till vanliga säkerhetskontrollen. Och ut i tax freen. Det blir ytterligare två säkerhetscheckar och Wiggo åker in på en extra runda. Där de letade efter sprängämnen.
Väl på flyget bäddar vi ner oss och ser på film och spelar TP. 
TP (frågesport) kan du spela mot alla medpassagerare. I listan ser vi plötsligt namnet NetaNotGonnaWin !!?
Vi förstår ingenting och skrattar högt. Jag vann den rundan med frågesport och då byter personen namn till NetaMightWin! Tokigt. Det var mest svenskar och norska på planet. 
Maten var faktiskt väldigt god, inget att klaga på och sätena bekväma med god plats. Heja Norwegian.
8,5 timme senare landar vi i Orlando.
När vi taxat in till vår terminal klarar inte mark personalen att pricka rätt med trappan man sätter fast på planet. Jag har aldrig varit med om liknande. Efter ca 40 minuter måste vi sätta oss ner igen och de får flytta planet för att de inte klarar av att få på plats trappan! Otroligt!
Vi är först av planet och först till att komma åt bagage och genom säkerhet. Det går super smidigt.
Bilen väntar på oss och GPSs fungerar. Wiggo rattar som en kung på motorvägen och tar oss tryggt till huset där Daniel och Betina väntar. 
Sedan var det bara rätt i säng och nu vaknade jag klockan 05:09. Pigg som en mört! Utsvulten, så tur att Daniel har handlat mat. Äter gröt och dricker vatten i väntan på att huset ska vakna till liv. Senare i dag kommer Derek och Meghan. Det ska bli så kul.

Musse Pigg fungerar som lednings hållare längs med vägen

Kö kö  ut mot Disney

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...