fredag 18 augusti 2017

MITT HEM OCH MIN TRÂDGÅRD

Den här sommaren blev det fokus på örter istället för fina blommor. Vi planterade äppelmynta, olika sorter oregano, timjan,salvia, rosmarin och en vanlig mynta. Det har fungerat riktigt bra, vi har skördat och fryst ner. Mina smultron har växt som tusan, de köpte jag på en går i Skammestein i fjol.
Rabarbern vill inte helt ta sig, kanske det beror på att Flamingon står där och vaktar?
De nya buskarna har börjat att blomma, det betyder kanske att de trivs?
Kryddträdgård i en gammal cementtunna 

Solblekt Flamingo 
Härliga smultron

Hurra det blommar

även min äppelmynta blommar...

Passade på att tvätt alla vantar och mössor inför vinter. Och som vanligt har vi alldeles för mycket kläder,  det blev en stor påse till insamlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...