lördag 10 juni 2017

Stolpjakten är i gång...

Trotsade vädret och drog med mig hundarna på jakt efter stolpar i dag. 
Regnet piskade och bäckarna svämmar över. Jag hade problem med att läsa QR koderna så jag tog kort på alla koderch fick skriva in dem manuellt när jag kom hem.
Efter 2:58 minuter var jag ganska mör i ben och armar. Hundarna fick doften av hare och började yla i skogen. Blöt vitmossa på hala berg gjorde att jag hade INGENTING att sätta emot när de började att dra. Jag fick bara sätta mig ner och vänta tills de lugnat ner sig. 
Det blev 7 stolpar i dag varav två svarta och ganska krångliga att hitta. Nöjd med det.
Här behövde vi en båt för att komma över, får spara den stolpen till nästa gång. 
Bellman är ingen badkruka
Jobbade hårt för den här svarta stolpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...