tisdag 3 januari 2017

Ja det var det här med vädret

Jag sa precis, det blir som det blir!
Alltså...
Kommer hem i från jobbet och har bestämt mig för att ta med Bellman på en längdskidtur. Eftersom de har vinterstängt riksvägen tyckte jag att det var en bra start att åka dit. Då har man hela vägen för sig själv och en galen harhund som gärna springer kors och tvärs i selen. Lättare sagt än gjort. Hämtar upp skidorna i från källaren, kollar batterierna på pannlampan,telefonen med de nya hörlurarna jag fick i julklapp. Och lånar ett par skidglasögon av Wiggo.(Han är i Tromsö och kockelerar).
Selar upp hunden och kör i väg...
Väl på Garli packar jag ut skidor, skidstropparna flyger åt helvete i vinden, stavarn trasslar in sig i linan till selen och Bellman drar i väg.
Hej vad det går, is, is och åter is... snöfonder som jag störtdyker igenom. Vinden tar tag i det mesta och Bellman drar i resten. Oftast åt olika håll. Mina ögon vattnas det blir dugg på brillerna och jag ser ingenting. Efter ca 5 minuter kommer Bellman på att det inte alls är något roligt att springa i iskall vind/snöyra i mörker. Svansen mellan benen och han gör en helomvändning med linan och slår knut på mig. Jag faller hårt! 
AJ! Krabbar upp på alla fyra och fräser som en katt! Hjälper inte mycket på Bellman som bara ser dumt på mig. 
 I vänder.
Tillbaka i bilen och kör hem igen. När jag ska svänga in ser jag något bekant ligga mitt i gatan...
Jomenvist är det min värmekabel till bilen, där ligger den grön och ihopslingrad som en pytonorm mitt i vägen. Satan jag glömde att dra ut den innan jag åkte. Tror kanske att morgon dagen kommer bli en bättre dag än i dag med ca 100%.
Dags att sova! Å göra om ...
Saknar sol strand och palmsus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...