måndag 12 december 2016

Landat i julstöket

Det tar en vecka innan man är sig själv igen men det är det värt. Julstöket har börjat på allvar i dag har jag bakat Lussekattet efter jobbet. I går tog jag ledigt och såg reprisen av Nobelfesten samtidigt som jag satte upp alla juldekorationer inne. Eli har julstädat när vi var på semester och pappa,Rolf och Åge hade satt upp julljus ute! Hjääärtligt tack!
Adventsmys i väntan på Farmen finalen på tv
Tomtar och troll
Hittade en ny spännande glögg på SPAR. Annars har de bara tomteglögg här i Norge. Jag har köpt med några flera olika sorter från Sverige:)
Testade ett nytt recept på Lussekatter i dag. I från Leila bakar, jag bytte ut grädden mot kesam vanilj/kesella. 
Wiggo sa att det var de bästa lussebullarna han ätit, luftiga och fina. Det kan bero på receptet men också på min köksmaskin... den är guld värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...