tisdag 22 november 2016

Väl framme

Flygresan gick fint. Mellanlandade i Amsterdam och resan över dammen tog 9,5 timme. Vi hade fina platser på flyget, det gäller att ta till olika knep för att göra flygresan lite behagligare. 
Jag hade köpt med en Sweden Rock Magazine och lakrits från René Voultair till Wiggo. Laddat min kindel med flera böcker, uppdaterade alla Podcasts jag lyssnar på och köpt med en stor påse med Oreo cookies från Gardemoen. 
Det är också smart att klä sig bekvämt för flygresan. Jag hade på mig mina tights från Run&Relax en tunn långärmad tröja från samma märke och en tunn poncho. Jag brukar få ont i korsryggen efter några timmar, därför lägger jag alltid kudden du får bakom ryggen och tar med mitt egna nackskydd/kudde. 
KLM har inte lika modernt underhållningssystem som Norwegian. Men det var många filmer jag ville se och flera av TV serierna. Jag hann med tre filmer och ett matlagningsprogram med Jamie Oliver. 
Jag hade förbeställt special mat, vegansk sådan. Det är en STOR fördel att beställa vad man vill äta i förkant. Då blir du serverad först! Vi fick jättegod mat både frukost, lunch och middag. Det är bara KLM av de flygbolag jag har åkt med som serverar glass, det är uppskattat. 
Vi kände oss i bra form när vi landade fast vi inte sov mer än 1-2 timmar under flygresan. En taxibuss väntade på ossoch  körde oss till hotellet Lions Dive Beach Resort. 
Det regnade när vi kom, tog ett kort ut fönstret på väg till hotellet.
Vi hittade till Chill n Grill på stranden där vi åt en väldigt god middag.
Molnen skymde solnedgången men det var väldigt fint ändå, och varmt.
Tidigt i säng gjorde att vi vaknade runt klockan 5 i morse ;)
Vi drog det till runt klockan 6 innan vi tog  på oss badkläderna och gick ner till stranden. Simmade en halv kilometer innan det var dags för frukost på strandrestaurangen Hemingway.

3 kommentarer:

  1. God begynnelse på en GOD tur :-D

    SvaraRadera
  2. Hallo, hatt noen føling med orkanen "Otto"?

    SvaraRadera
  3. Nej det har faktiskt varit mycket finare väder än vad de har spått. Inte hört eller sett något utom det vanliga

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...