tisdag 31 maj 2016

I farmors minne

Farmor skulle fylla 96 år nu i höst. Jag tänker alltid - Farmor fyller år till Mâten! (Årjängsmarknaden i september).
Men nu är hon borta. På bilden står farmor längst till vänster bredvid,mamma, kusin Veronica och mig med farfar till höger. Den röda barnvagnen kommer jag i håg att jag tvingade katten Maja att ligga i.
Bilden är tagen på Laxvik där farmor och farfar bodde, i Lennartsfors.
De flesta minnen jag har av farmor är att hon alltid skrattade när vi spelade spel. Jag var jätte arg när jag förlorade och kastade hela Fia-med-nuff i väggen så spelpjäserna flög. Kan inte komma ihåg att jag har sett henne arg eller upprörd en enda gång.
Det spelade allt på Laxvik,poker,bollkasting,pilkastning,bingo och vi får inte glömma bort, Gömma nyckeln. Farmor hade en stor järnnyckel som jag alltid gömde och så lekte vi fågel, fisk eller mitt i mellan.
Farfar hade nästan inget hår, men han ställde alltid frivilligt upp som hårmodell när jag kom med hårnålar, kam och vattenspruta.
För alltid kommer jag förknippa farmor,farfar och den lilla bygden Lennartsfor med sommarlov och lek.

"The way It smells when she cooks.
When you're bad, the way she looks.
How she would do anything to help a friend.
The way she'll stick by you until the end.
She's one of the nicest people you'll ever meet.
Unless you get on her bad side, then you're in for a treat
The way she'øø cheer you up when you're down.
And how she helps you to turn your frown.
The way she jokes and laughs with me.
Her soul so kind, so sweet, so free.
She inspires me in different ways every day.
My grandma is wonderful in every way"
Bridget A Miller
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...