lördag 13 februari 2016

Långsamma barn ?


Vi har inte många skyltar på engelska här på Beitostölen men jag hittade den här. 
Slow children! 
Kanske inte de bäst valda orden på engelska? Det kan översättas med "långsamma barn" eller hinta till barn med ett handikapp! Jag tror att det är vanligare att skriva "Caution children " eller "Drive slow". 
Men vad vet jag...
I torsdags hade vi möte med skidskolan och vi tog årets gruppfoto. Eric var hemma och blev inte med på bilden i år tyvärr. Efteråt blev vi bjudna på mat och drick på Hytta Mat & Vin, super trevligt. En bra uppvärmning inför de kommande sportlovsveckorna.
Jag beställde en ny och mindre hundsäng. Det var inte planlagt att Eric skulle lägga tassarna på den, men men... Han tyckte visst att han passade fint i den.
Full fart på jobbet och hundarna får sköta sig själva under dagen. Det ser ut att gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...