fredag 29 januari 2016

Letar efter en ny hamiltonvalp

Efter det att vår valp försvann är vi nu på utkik efter en ny.
Det är ett par parningar som är bestämda och jag hoppas att det inte dröjer allt för länge, vore verkligen perfekt att få en valp tidigt i vår.
Eric och Al njöt ett par minuter i solen

I går kväll gjorde jag en grönnsakspaj till middag och semlor till efterrätt.
Ganska smaskig efterrätt om jag får säga det själv...
Superpajen
Semlor gjorda från "scratch" Tar en evighet men är värt det! De har inte mandelmassa som vi har i Sverige i affärerna här. Men de har något som liknar med smak av mandel.

I mellan alla jäsningar tog jag på mig skidorna och kopplade på Eric. Det blev en runda på ca 8 km. Spåren var uppkörda och det började att snöa, men det gjorde ingenting när temperaturen var så behaglig och jag hade den gigantiska pannlampan på mig.
Bild tagen i fullfart.(?)

I kväll är det spått att stormen Tor ska härja här, vi får se hur det går. Wiggo vill väldigt gärna övernatta i Igloon innan det blir sommar, jag drar lite på det..
I går kom han hem med en ny säng/tält till Eric. Tanken är nog och se om vi inte kan sova i Igloon alla tre. Får se vad Eric tycker om det.
Kallt sovrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...