tisdag 1 december 2015

December

Då var det äntligen dags att öppna första luckan i adventskalendern. I år har jag tyvärr ingen Starbucks kalender med små kakor i, en kalender ifrån Rogne idrottslag och en chokladkalender jag fick av W. 
Om tio dagar är det Nobelbanketten. Jag längtar. Tänkte laga en meny med inspiration i från förra årets Nobelmiddag. Alla prinsessorna har sagt att de ska komma samt Daniel och Carl Philip. SVT play sänder dokumentärer om prisvinnarna, men de får jag inte se på grund av att Norge ligger utanför deras geografiska sändningsområde. Himla typiskt!
Instruktörerna har kommit på plats och den här veckan är det skidinstruktörs kurs. Vi hoppas på mer snö innan jul annars blir set svårt att få i gång alla aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kaptein Bill av Maurvangen

Utställning i Kongsvinger 5 maj. Bill var inte imponerad av de andra hundarna. Han morrade lite om de skickade en kall blick åt hans håll. W...