lördag 4 juli 2015

Doctor Jones, Jones

Jag hadde en tid hos doktorn i går. Nu när jag har flyttat på riktigt till Norge har jag fått en fast lege och av en händelse blev det en kvinna jag känner. Himla nöjd med det:)
För två år sedan tog jag blodprov för att se om jag hade alla vitaminer jag behövde. Då hade jag ätit plantbaserad kost i ett år och ville se om det var något som fattades. Jag skulle få svar OM något värde var för dåligt, jag fick aldrig något svar. Men nu när jag frågade visade det sig att jag då hade brist på vitamin D. Ingen katastrof men det var ju synd att de inte berättade det som de hade lovat. I vinter har nattis extra vitamin B och D i allafall.
Jag tog nya blodprov och får resultaten nästa torsdag. Det blir också en ny runda med vaccin inför resan till Argentina/Brasilien. Det har redan gått 10-15 år sedan jag vaccinerade mig inför Indien resorna.
Doktorn tyckte att jag hade för högt blodtryck, konstigt tyckte jag. Hon var tvungen att testa mig 5 gånger och frågade om jag var stressad? 
Nej, tänkte jag. i dag har jag ledigt från jobb....men ja det var just det. Det är ganska mycket som stressar mig på jobbet. Men det ska nog ordna upp sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...