torsdag 12 februari 2015

Danska veckan

Vecka 7! Ja det är vecka 7,8 och 9 vi jobbar som mest med skidskolan. Danskarnas vecka är nummer 7 och sen kommer Norge,England och Sverige. Vi har haft lite utmaningar i starten av veckan med Ole. Stormen Ole drog in över Norge och gav oss en hel del vind. Liftarna har haft problem ett par dagar och längdskidspåren har blåst igen. 
Men idag efter att ha besökt både banken och polisen åkte jag och Wiggo till Vangsjøn Fjellhotell. Det ligger mellan Beitostølen och Fagernes men jag har aldrig varit där. Vi kom till en låst dörr (på dörren satt en skylt om att det skulle vara öppet i från 5 februari och det är 12e idag. Vi tog med oss hundarna och hoppade i de närmsta längdskidspåren. De tog oss till Rundemellen. En av de "toppar" vi ser i från Beitostølen när vi ser åt syd. Spåren var icke-existerande men det var god temperatur och väldigt gött att ha ledigt mitt på dagen .
Jag och Rambi med Rundemellen i bakgrunden.
Hade en plan att jag skulle ta kort på alla spår jag såg. Men telefonen blev svart efter första bilden. Jag tror telefonen sjunger på sista versen nu tyvärr...
på väg hem igjen blev det plötsligt trångt i baksätet tyckte Eric

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...