lördag 22 november 2014

November

I går eftermiddag sprang vi ( jag,Eric och Pi) 7 km ute och det var fin temperatur. I morse var det -17*c, vad hände där?
Eric ville absolut upp extra tidigt i dag så det var bara att stiga upp. Elda i kaminen och ge sig ut. Trots den låga temperaturen blev det en bra start på dagen. Solen kom och Bitihorn lyste upp i norr.
Åge hade varit uppe med tuppen även han. Innan lunch fick jag två bilder i från hans lördagsnöje.
Abborrfiske!
Oj vad jag önskade att jag var med där på isen. Kontoret kallade tyvärr på mig och Eric.
Beitostølen yr av folkliv just nu. Det är Beitosprinten och alla superskidåkare och medier är här. 

Njut dagen....
Bitihorn 21 november. Foto Merete Hovi

Första firrarna för säsongen

Abborrtjern precis bakom skidspåren som används under Beitosprinten


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...