lördag 19 juli 2014

Vinjerock 2014

Vi tog M/S Bygdin in till Eidsbugarden. Det måste vara världens vackraste uppkörning till en festival! Bygdin låg nästan blank och när vi närmade oss festivalen bytte sjön färg till turkosgrön. På grund av smältvattnet som rinner ut i Bygdinsjön.
Festivalbesökarna var i storslaget humör när Veronica Maggio gjorde nere på stora Vinje scenen. Efterföljd av Timbuktu som huvudnummer fredag kväll. Själv hade jag mina förväntningar på Vintage Trouble.
Festivalcampingen ser lite annorlunda ut här jämnför med andra festivaler. Mest lavvo campa och extremtält. Jag var också den enda personen i Converse skor. Festivaluniformen här är helt tydligt: vandringskängor, färgsprakande skaljackor och fjällbyxor. Timbuktu tyckte att Vinjes festivalbesökare var de mest funktionellt klädda festivalbesökare han träffat på. Han har nog rätt i det :)
Tidigt lördag morgon tog vi M/S Bitihorn tillbaka till Bygdin. En strålande morgon och flera festivalare var uppe tidigt för ett dopp i det friska fjällvattnet.
Så här friska var jag och Mimsen på väg hem igen. En två timmars båtresa tillbaka och sen var det bara att åka till kontoret och jobba. 12 timmars festivalande tar på krafterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...