lördag 31 maj 2014

Fjellmaraton blev det inte i år

När jag sprang Premiärmilen i Stockholm i år träffade jag Håkan. Han bodde i Hultsfred när jag gick på RockCity och vi har många gemensamma vänner. Hans blogg är fantastisk! Skrattar högt när jag läser...

"Jag är knappast känd för mitt ihärdiga pannben. Snarare är det min minst uthålliga kroppsdel. Men då pannbenet ville ge upp vid 15k under gårdagens långpass började jag tänka på katter. Och det hjälpte.
Hädanefter ska mitt träningsmotto bli: Varje gång du ger upp dör en kattunge!"

Kolla in Håkans blogg --> :
 http://maratonsatsningen.wordpress.com/

I går hade jag 19,5km på schemat enligt min Nike Coach. Våren har kommit till Beitostølen och man kan inte kallas Viking längre om man har shorts på sig. Härligt väder. Tyvärr lite för varmt att springa långt med Eric. Han fick ligga i skuggan under ett träd när jag sprang mina kilometer inne på löpband. Annars har gångvägar,riksvägar och stigar varit rena Autobahn den här helgen. Det är nämligen Fjellmaraton.
De springer över Valdrsflya på 1300 m-ø-h där vi fortfarande åker längdskidor. Fantastisk miljö och utsikt in över Jotunheimen. Trots att jag bor är häpnar jag varje gång jag kör upp mot Bygdin och Vinstern. Det är verkligen vackert här.

Jag överlevde de tråkiga milen på löpbandet och åkte raka vägen till invigningen av den nya Tufteparken. En träningspark utomhus där det är gratis att träna. Tänk att något kan vara gratis?
Ordfører i komunen var där och många kända ansikten. Hurra för Kristine som har dragit igång det projektet. " Tren deg frisk og Glad".

Vilodag lördag och sedan en lite kortare löprunda på söndag.


Här sitter jag på kontoret. Dags att kasta ut alla vintergrejer och ta fram sommar aktiviteterna.
Snön smälter och det är massa vatten i älven. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...