söndag 11 augusti 2013

Maui Marathon

Då har vi anmält oss till Maui Marathon den 21 september. http://www.mauimarathonhawaii.com/
När vi skulle betala anmälningsavgiften genom Racewire fick vi besked om att kortnummret inte var korrekt.
Jag försökte flera gånger med mitt VISA kort sedan med Wiggos kreditkort. Men det fungerade inte.
När jag senare på kvällen kollade mitt bankkonto ser jag att det har gått ut massa pengar!!!
Skit...
De hade dragit ca 700 NOK x 12  på mitt konto och 8 gånger på Wiggos. Då blev det lite varmt...
Men efter ett par mail till arrangörerna löste det sig  och efter ett par minuter hade vi fått tillbaka våra pengar igen. Vilken tur!

Det är det 43.e Marathon som arrangeras och det är flera olika tävlingar man kan anmäla sig till förutom hel och halv marathon.Bubba Gump & Co street race, The Maoui Tacos 5 k, Hard Rock Cafè 10k.
Starten går jätte tidigt på morgonen på grund av att det blir för varmt mitt på dagen. Vi startar kl 06:30am och har en timmes körväg till  starten ifrån vår lägenhet. DET blir tidigt det.

Har planer om att köpa nya springskor också. Har sett lite på de nya Nike Free Flyknit, men de lär inte vara så praktiska i höst/vinter. Fast till tävlingen på Hawaii och under semestern är jag helt övertygad om att de är helt perfekta  ;) http://sneakernews.com/2013/07/19/nike-free-flyknit-august-2013/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...