lördag 20 juli 2013

Fraggle Rock

Jag hittade platsen där Fragglarna bor. Vinjerock ser ut som en stor Fraggel samling. 
Färgsprakande figurer som sjunger och är glada i det sommargröna fjället tillsammans med det blåa vattnet i Bygdin, är det en helt speciell syn. 
Festivalen sålde slut sina biljetter på ynka 3 minuter i vinter. Då viste man inte ens vilka artister som skulle uppträda. Det har de sista veckorna varit många som vill sälja sina biljetter, om det beror på att line upen inte faller i smak eller om folk har hamstrar biljetter vet jag inte.

Fjällstövlar och vindjackor är  iallafall uniformen på festivaldeltagarna här. 
Musiken i år var enligt mig inte mycket att hurra för. Jag ser mycket mer fram till Trollrock nästa helg. Men kreativitet saknar inte Vinjerockarna. Tävlingar,föreläsningar,kurser,spa och ett folkbibliotek där du kan låna en lokalbo för över en öl och prata om vad du vill en stund. Uppbyggnaden av festivalen i Eidsbugarden och atmosfärenn runt det hela är fantastisk. 


Festival campingen 

Festivalcampen vid Bygdin sjön

Fina skyltar så att man kommer ihåg var man satte upp tältet

På scene Valkyrien allstar med BigBang


Här hos Turid på Flya bodde vi. Tyriholmen var verkligen jätte fint.

På väg ner till Festivalområdet. FraggleRockNeta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...