tisdag 2 juli 2013

Böcker, Sommar och Sol?

Inte så mycket sol än, men sommar är det och böckerna har jag.

Böckerna jag har planerat att läsa i sommar får inte plats på nattduksbordet...
Jag är snart klar med Dan Browns sista bok, Inferno. Den är som förväntad.
Robert Langdon är tillbaka i Itailien och träffar en ny tjej, nya gåtor att lösa. Alla böckerna med Robert Langdon i huvudrollen har samma ingredienser.
Det jag gillar bäst med serien är faktan. Jag får verkligen lust att åka och se platserna och de historiska monumenten igen även om jag har sett dem förr. Som för exempel Markusplatsen i Venedig. Browns böcker passa bra som semesterläsning eller kanske reseskildringar.
Det är inte någon bok jag har svårt att lägga ifrån mig när jag ska sova.

Nästa bok blir Hundra åringen som klev ut genom ett fönster och försvann av Jonas Jonasson.
Den har nu också blivit film som har premiär i december (2013)

I högen av böcker har jag också ett par självbiografier och matböcker...När ska jag få tid till det tro?






2 kommentarer:

  1. Langdon lyssnas varje morgon i bilen just nu.. får vänta lite med hr. grå..igen

    SvaraRadera
  2. Haha...Mmm..Herr grå i höstmörkret kanske?

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...