tisdag 4 juni 2013

Sookie Stackhouse novel #13

Dead ever after är titeln på den sista boken i serien om Sookie Stackhouse skriven av Charlaien Harris.

Hittade den här korta recensionen av boken i ett bokforum, och jag måste säga att jag håller med.
-"Okay... So after that ending, who wants to egg Harris's house with me?"

Charlaine Harris har fått hot och till och med dödshot på grund av det mindre omtyckta slutet i den här boken. Man kan lugnt säga att Harris inte slutade på topp med den här serien, som många idrottsstjärnor brukar göra.
Den här sista boken var en katastrof tyvärr. Efter 12 böcker hde jag  stora förväntingar till den sista boken där alla lösa trådar äntligen skulle bindas ihop. Det gör de väll för visso, men på ett sätt som inte appelerar till de som har följt serien. Boken känns enkel och kreativiteten och fantasin är borta.
 TV-serien True blood sänds på HBO, den 6e säsongen startar upp den 16 Juni.
Produktionsbolaget har tagit sig en hel del friheter om man jämnfördet med böckerna.
Kanske vi kan hoppas på att Tv-serien fixar ett annat slut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...