tisdag 15 januari 2013

Kraftidioten Stellan Skarsgård

Det spelas in film på Beitostølen nu i Januari. Huvudrolllen har ingen ringare än Stellan Skarsgård.
Jag googlade lite på filmtiteln "Kraftidioten" på engelska «The Prize Idiot». Och kom över en artikel ifrån 7 Februari 2012, där de gissar att det är Alexander Skarsgård som ska spela i filmen.(TV2)
Men vad jag vet så är det alltså hans far Stellans som kommer hit.
Regissören Hans Petter Moland har arbetat tillsammans med Stellan flera gånger, bland annat i filmen " En ganska snäll man".

Den här filmen handlar om familjefar Nils som kör plogbil. Nils är en rättvisman och hans beslut att hämnas sin son drar igång ett gängkris mellan den Albanska maffian och de etablerade knarkhandlarna på Østlandet. Nils hamnar mitt i mellan beväpnad med sin stora snöplog. Jag pratade med tjej som jobbar med filmen och hon sa att de kommer spela in en scen i barnbacken där maffian jagar Nils. De kommer också att spela in en dela av scenerna på Valdreflya. Spännande att se slutresultate. Filmen ska egentligen utspela sig i Geilo, jag tror inte att de byter ut namnet till Beitostølen. Men man kan ju hoppas;) Total budgetten för filmen ligger på ca 31 miljoner ( Lär här)
Avisa Valdres



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...