måndag 18 juni 2012

TROLLROCK


Varför Trollrock ?
En månad kvar tills årets Trollrockfestival på Beitostølen. Nytt för i år blir Trollheimen, en shoppinggata och utökat mattilbud.
Eftersom festivalen bara är ett år gammal har den all potensial att utveckla och forma sig i rätt takt. Ett steg i taget, en liten festival i stort format får man nog kalla det.
Med tanke på headlinen i fjol och i år tycker jag att Trollrock har goda chanser att dra flera festivalare till Beitostølen.
Roskilde,Hultsfred och Norwegian Rock i all ära, men en festival med de norska fjällen som kuliss och mäktig musik på scene. Blir oslagbart! ( Tänk: Big Bang - Welcome to the Mountain, Travis etc)
Övernattning i tält och vakna upp i ett dyngsurt tält kan man också unngå lätt som en plätt.
Hytter och lägenheter på Beitostølen kostar nästan ingenting om man är ett gäng. Lyxigt om du frågar mig. Kommer i håg Roskildefestivalen när jag stog i duschkö i 3 timmar hehe..men, men det hör till antar jag. Gul gubben och bajsmannen har inte heller hittat hit vad jag vet...

Det är dags att köpa biljett i alla fall: här eller hos mig på jobbet ;)
Festivalpass:
Voksen: 1195,- (18+)
Ungdom: 795,- (12-18)
Barn: Gratis (-12)
Dagspass:
Torsdag: 400,-
Fredag: 750,-
Lørdag: 750,-


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...