måndag 26 mars 2012

The Hunger games


Ellers som böckerna heter på svenska Hungerspelen.
En triologi av författaren Suzzane Collins. Första boken kom 2008 och blev sedan film i 2011.
Premiären av filmen var den 23 mars i år.
I kväll går första filmen på bion i Fagernes, det blir jag och Sofie som åker ner och kollar in den. =)
Jennifer Lawrence spelar Katniss i filmen. Peeta Mellark spelas av Josh Hutcherson och Gale Hawthorne görs av Liam Hemsworth. I en mindre roll som Katniss stylist Cinna syns Lenny Kravitz. Lite kul att Lenny Kravits är med, i Juni ska jag se han spela i Bergen.

En annan sak som är lite roligt är att en bekant till mig i från Långserud har varit med och designat kostymerna till några av karaktärerna i filmen. Hans firma Suitopia syr upp skräddarsydda kostymer. I går var de på TV4 och blev intervjuvade på grund av att deras kostymer är med i filmen =) Kolla deras sida här .
Jag har inte läst böckerna men det ska det bli ändring på, snart är det maj och semester.
Tydligen kommer den här trilologin slå Twiligth i popularitet, och det gjorde mig så klart lite nyfiken ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...