fredag 21 oktober 2011

Back in buisness


Jag är kapten på skutan, Joe är matros ;)

Tillbaka på jobb igen efter en toppen semester i Florida.
Saknar verkligen värmen =(
Idag snöar det här på Beitostølen, bilen som var röd när jag åkte till jobb är nu vit.
Det behövs massa snö så klart, men VIND? Vem behöver vind?
Vi har fått våra nya uniformer ifrån Helly Hansen. Ascoolt, nya skor, handskar och hela kitet.
Fit for fight - för vintersäsongen.
Chefen är i London på "On Snow" mässa och snart är det dags för Beitosprinten och Worldcuptävlingar.
Längtar till nästa vecka då kommer pappa och Eric. Hoppas på att vädret blir okej för ett par jaktturer.
Såg på "Alt for Norge" i går på TVNorge. Det var ifrån när de spelade in här på Beitostølen i Juni. Fjällklättring och äta Rakfisk var något av det de fick pröva, tror inte Rakfisken fick så högt betyg. Men ååååhh jag längtar efter Rakfisk också ;)
Första helgen i November är det Rakfiskfestival på Fagernes. Jag ska tydligen stå i ett stand och göra reklam för Beitosprinten och Worldcup. Så har ni vägarna förbi kom till mig och säg HEJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kaptein Bill av Maurvangen

Utställning i Kongsvinger 5 maj. Bill var inte imponerad av de andra hundarna. Han morrade lite om de skickade en kall blick åt hans håll. W...