tisdag 7 juni 2011

Verona

Vi gick upp klocka 8 i morse och sprang en runda i Bologna centrum.
5km senare hade vi sett de två tornen,parken och tågstationen. Frukosten på hotellet var helt okej. =) När klockan var 11 tog vi tåget till Verona det kostade 7,55 euro per person och tog 1,5 timme.


Väl framme i Verona letade vi upp första bästa café och bestälde in de här goda kaffedrinkarna.
Det mest exotiska var nog espresso med yoghurt och frukt.

Vi hittade fram till Julias balkong. Här hittade vi också resten av alla turister. Fullt med folk som trängdes i gränden där det sägs att Julias balkong finns och hennes hus. Romeo såg vi desvärre inte till. För att få lycka i kärlek skulle man ta på bronsstatyn som förestälde Julia. Jag och Sofie stälde oss i kö medans Linda och Alex väntade. ( kommer en film på det)


Glömde jag säga att det har ösregnar HELA dagen?


Väldigt bra shopping i Verona. Mycket trevligare och mysigare stad äbn Bologna.
Rekomenderar varmt att ta turen dit =) Jag fick med mig två torra T-shirts tillbaka i från Verona.
I morgon hämtar vi bilen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...