fredag 13 maj 2011

Sista dagen i solen på Kreta

Jätte varmt i poolen....var det inte nej...
Pappa uppsökte skugga idag
Mamma pressade i solen de sista timmarna

I dag stekte solen och så fort vi sa ordet "hemresa" började jag att skinnflå.
Så nu liknar jag mest på Pongo i 101 dalmatiner. Flyget går närmare klockan 1 i natt vilket betyder att vi landar innan tuppen galer i morgon tidigt på Landvetter.
Släpper av Ulla i Ed och sedan hem till Årjäng...
Något av det jag har lärt mig på resan:
  • Att det går att drick Irish Coffe när man ligger och solar
  • Fylla bagaget med både sten och sand är helt normalt. Det kommer bli såååå fint i rabatten hemma
  • Solkärm är inte så noga
  • Solkräm är bra att ha EFTER man har bränt sig
  • Solen är starkare nu än förr
  • Raki och Ouzo är inte samma sak
  • Det spelar ingen roll hur långsamt man talar, den grekiska servitören förstår fortfarande inte värmländska
  • Solresors guider är nog 14 + på sin höjd och vet inte höger eller vänster

2 kommentarer:

  1. Hei.siste dagen med ferie,da blir det godt å komme hjem til stille og rolige Beitostølen :)

    hilsen Bjørn

    SvaraRadera
  2. ja en liten mellanlandning i Årjäng för att se på Eurovision SOng contest...så blir det back to work i morgon

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...