fredag 8 april 2011

Yaya's Restaurant



Jag hade hört så mycket bra om Yaya's Restaurant .
Nu fick jag tillfälle att själv besöka en av dem när jag var i Oslo förra helgen.
De har tre olika restuaranter i Oslo. Vi besökte den som vi fick höra var den bästa av dem.
Den ligger på Majorstuen. Servitörerna var klädda i bechwear och såg ut som att de var direkt importerade ifrån en strand i Thailand. Korta shorts och flipflops....
Det var kallt och rusktigt ute så stämningen och maten inne på Yaya's gjorde gott =)
Utanför entrén

Det var varmt och riktigt, riktigt god mat där inne. Den här restaurangen påminner mig om Koh Phangan i Stockholm. Det är precis samma koncept, nästan. Jag tror Koh Phangan startade tidigare =)Det är dock min favorit restaurant i Stockholm ;)Det är ett MÅSTE om man har vägarna förbi.
Till efterätt blev det frityrstekt banan med vaniljglass...
Vårat lilla bord =)Väldigt varmt och relax var det i alla fall =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...