tisdag 25 januari 2011

Skattekortet 2011 - Att jobba i Norge



Alltid är det något.
Nu har den norska staten fått för sig att alla vi utlänningar är terrorister.
Vilket betyder att vi måste åka till skattekontoret och fylla i papper. För att till slut få ut ett skattekort. De senaste åren har jag fått det i brevlådan. Det är inte bara fördelar med att jobba i Norge. Det är regler hit och dit som man inte ens vet om att man skall fråga efter...
Så alla ni som jobbar i Norge och inte fått skattekort för 2011 än. Kolla upp det med en gång. Det kommer ta upp til 14 dagar innan jag får mitt vilket betyder att de kommer att dra 50% skatt på min Januari lön =(
Norge är fullt av blanketter och extra jobb ;)
Du ska fylla i arbetsgivare på blanketten....Sofie behövde nästan ett extra A4 för att få med alla sina ;)

NWT skriver om att Svenskar kan komma och tvångsskrivas till Norge.
Här skriver om mitt problem bland annat det här med vapen.
Jag undrar just om jag kommer att få skattekortet i tid. Men gubben på Skattekontoret sa OK och skulle skicka det till Oslo. Men enligt NWT så borde jag inte få igenom skattetkortet eftersom jag fortfarande har D-nummer??

”Minskar rörligheten”

– Det är svårt att överblicka de problem som kan uppstå. Det kan röra sig om krångel med bostadsbidrag, bostadsköer, mediciner, eller att man äger jaktvapen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...