söndag 21 november 2010

The Wizarding World of Harry Potter

I kväll ska jag se den nya Harry Potter filmen. Det ser jag fram till.
Men det jag verkligen vill göra är att åka tillbaka till Florida.
När vi var där i fjol hade de inte öppnat den nya Wizarding World of Harry Potter.
Det har de nu! RESA har kommit med en ny guide om Orlando.
Den nya HP parken ligger utanför Universal Studios i Orlando och hör alltså inte till Disney.

”Harry Potter and the Forbidden Journey” är Universals, om inte världens, mest påkostade och avancerade åkattraktion.

Jag och Linda lekte i PS vid förra premiären ;)

Fakta om nöjesparken

Namn: The Wizarding World of Harry Potter.

Ligger: Universal Studios (en del i Islands of Adventure), Orlando, USA

Pris: Vuxen ca 575 kr/dag (2-dagarskort, en park per dag, 805 kr.) Barn ca 520 kr/dag (2-dagars 715 kr).

Öppettider: Året runt kl 09–18 eller 09–22 beroende på säsong.

Bäst tid: Ej högsäsong, så som skollov. Köp ”Fastpass” för att slippa köer.

Läs mer:

www.universalorlando.com/harrypotter

Läs mer på Aftonbladet

4 kommentarer:

  1. aaah, jag har inte fått sett den än, vill inte se den dubbad till franska!!

    SvaraRadera
  2. Haha det førstår jag ;)
    Den var jätte bra..de har blivit vuxna nu

    SvaraRadera
  3. Hej svejs
    Jag var där på Grand Opening Day 19/6!!!!

    SvaraRadera
  4. ÅHHHH::..inte alls avis =)))

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Årjäng

Maj kom fort och jag åkte till Årjäng.  6 maj satte vi potatis i Näs och den 12 sådde vi kålrot,nepe/majrova,bondbönor,solrosor,pumpor och r...