onsdag 6 oktober 2010

Straydogs in Cabarete


Den här hunden grävde en stor grop framför oss utan att tänka på att han fyllde vår väska och handdukar med 10000 kg sand ;)


Några ur Cabaretes hundflock. Den stora i mitten som bestämmer =)



Den här lilla Herren får mat av alla turister samt av restaurangerna på stranden

A dogs life in the sunny beach of Cabarete

Strandhundarna har sin egen hundklubb och sina egan rutiner.
Vi har bekantat oss med alla de hundar som springer lösa på stranden. det var en som berättade för oss att de hundarna som springer på stranden i Cabarete är vaccinerade. Det är en frivilig organisation som åker hit en gång om året och vaccinerar hundarna.
Det är mest hanhundar och vi har inte sett några valpar, så jag antar att de "plockar" bort några när de är här.
Hundarna fungerar som hundar flest i flock. De har helt klart en ledarhund.
Ledarhunden har jag fäst mig särskilt med. Han passar på oss. Han ligger under vårat bort när vi är ute och äter sedan följer han oss hem till hotellet.
När det närmar sig försäljare morrar han åt dem. Hundarna skäller också på de lokala barnen som på kvällarna springer runt på stranden och försöker sälja stora snäckor till turisterna. Jag tror helt säkert att de har kastat sten och slagit de här strandhundarna.

Klart att vi är försiktigt men när hundarna närmar sig oss lägger de sig på magen och vill bli kliade. Vi ger dem lite vatten och lite matrester. Hundarna fotföljer oss när vi går från pub til pub och om de börjar att morra på någon tystnar de så fort vi säger -Psschyyyy till dem.

De som äger restaurangerna ger hundarna mat och jagar inte iväg dem om inte gästerna tycker att de är störande.

Saknar Eric ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...