söndag 10 oktober 2010

Beach Babylon av Imogen Edward Jones och anonym


Hur känns det att leva och arbeta på världens vackraste och lyxigaste, tropiska ö?
Runt dig finns bara vita stränder och ett kritallklart vatten fullt med färglada fiskar. Hur känns det att leva i det här paradiset när du är tusentals av mil ifrån allting annat på jorden. Och när gästerna är några av världens rikaste och mest krävande människorna i hela världen. Hur hittar du energi och hur plockar du fram ditt leende i alla situationer där du helst bara vill ta första båten hem?
Beach Babylon tar dig med bakom hela maskineriet av en 5 stjärnig resort på en tropisk paradisö.
Det här var den bästa och intresantaste bok jag har läst på länge. Nu skall jag försöka leta upp de andra som Imogen Edwards har skrivit bland annat Babylon Air och Babylon Hotell.
Historierna är baserade på verkliga händelser men i Beach Babylon har alla händelser kortats ner till en vecka.
Jag känner igen mig i mycket och blir väldigt tagen av mycket annat som kommer fram. Hur tusan gör man när man har 20 000 palmer som ger en avkastning med kokosnötter på ca en halvmiljon om året. Hur behandlar man de Rich & Famous får det kosta vad det kosta vill?

LÄS den säger jag. Den borde specielt läsas av ALLA som jobbar med turister ;)))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Sportlovsveckorna och danska veckan

Invasion av danskar och engelska gäster i vecka 7. Så kom NM i längdskidor och resten av alla sportlovsväder vecka 8 och 9. Nu är vi i vecka...