söndag 31 oktober 2010

Alla är så förbannade...på vargen eller jägaren?

Det går sällan bra att diskutera "varg frågan" utan att någon blir helt galen och kallar jägarna för blodiga mördare. Eller att någon som är för jakt på varg skriver massa fåniga inlägg och uppmanar folk att använda pälskläder och skjuta flera vargar.

Nu har en jägare som varit ute på älgjakt med sin hund, skjutit en varg.
Då drar cirkusen i gång. ( igen). Efter att ha läst ett par av kommentarerna på artikeln förstår jag att det är krig i världen. Väldig få av dem klarar av att uttycka sin mening utan att kalla den ena eller andra för idiot.
Jag blir så trött på det.....

Läs artikeln här och de kommentarer som står under.

Själv tycker jag att det är mycket konstigt att hundägaren inte får försvara sin hund.
Här om veckan var det en mann som varit ute i skogen med sina barnbarn, då kom det en vargvalp och sprang efter dem. Mannen motade bort vargen med en pinne. Vad hade hänt om det var en vuxen varg som hade "naffsat" efter barnet och mannen hade försvarat sig...hade det blivit domstol å fängelse på han också?? jag bara undrar...

Uppdaterad:
Fick en kommentar nu av anonym att vargen var en hund. Men säg att det var en hund vist vill du försvara dig eller dina barn? Men om du då gör det så åker du i fängelse?
Det är ju ta mig tusan mindre straff på att skjuta i hjäl en människa.

1 kommentar:

  1. Vargen du säger naffsade på barnet var en hund. Grannens hund! Men det är i o f inget annat än en tam varg så visst kan man säga att det var en varg

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...