torsdag 16 september 2010

Vi hittade haren på Valdresflya

Första haren i år men Eric var inte med =(
Jakten startade i statsallmänningen i går.
För att jakta med hund betalar man ca 1000,- norska kronor.
Baglimit på ripa är 3 om dagen i år.

Eric var inte med när vi jagade ripa på Valdresflya, eller Skarv som det heter här.
MEN en hare hoppade förbi oss. Eric fick den när vi kom tillbaka till Beitostölen.
Han blev inte lite glad hehe....
Han hugde tag i den och sprang i väg för att gräva ner den.
Jag grävde upp den ( elak som jag är) och nu hänger denutanför min ytterdörr.
Jag undrar just vad alla grannar kommer att säga. Det är ju ingen av dem som pratar norska eller svenska....
Vad heter hare på polska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...