onsdag 22 september 2010

Resfeber


Ett av världens bästa kite och surf ställe, skall jag till.
Uhh jag som inte gillar att få vatten i näsan. *typiskt*


Jag får alltid resfeber innan jag skall åka på semester.
Symptomerna är de samma varje gång, kan inte sova och jag tänker på allt jag inte får glömma. Livrädd att jag har glömt att packa något.
(eftersom jag alltid tror att man inte får köpa saker när man kommer fram ;))

Tömma kylskåpet, städa, låsa dörren, dra ut TV/dator mm.
Inte försova sig! Det sista ligger nog mest till grund till resfebern.
Att man försover sig och missar flygplanet...Phuu...mardröm.

Packlista över dödsviktiga saker:
  • Pass
  • Biljetter
  • Kamera + extra batterier
  • Telefon
  • Adressboken
  • Toalettgrejerna
  • 10000 bikinis
  • varma,kalla och lagom mycket kläder ;)
  • Skor som passar till allt
  • Solkräm
  • Resetabletter, så som magtabletter,hydrokortison, painkillers osv.
  • Böcker (blir nog shopping på tax-freen)
  • Bra att ha saker som: myggmedel,väskvåg,vattentät kortlek,växlade pengar, ficklampa
  • TERMOS ( vi bor på All inclusive hotell då slipper man använda 1000 plastkoppar varje dag till dricka på stranden)

2 kommentarer:

  1. Riktig god tur til dere. Kjenner at jeg er litt misunnelig selv om det ikke er lenge siden jeg selv kom hjem fra tur.

    SvaraRadera
  2. Tack...
    Ja när man har varit hemma ett par dagar har man lust ut igen ;)) så är det alltid

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...