torsdag 12 augusti 2010

VM Lerdueskyting


I går var det dags för VM* i Lerduveskjutning.
*Valdresmesterskap
Platsen var Rebne och de deltagande personerna var bland annat Jag, Sofie och Berit =) pluss 50-60 st andra.
Regnet öste ner, vilket gjorde att vi inte stannade hela kvällen. Vi skjöt vår runda på 25 skott och dömde laget efter oss. De hade lagt in en Flash-duva i varje lag så att den som träffade den gick automatiskt till final =) Det var ingen i vårt lag som träffad den desvärre. Roligt var det i alla fall men väldigt nervöst.
Sofie träffade 12 st och jag 14 st. Vilket gav mig, en 3.e plats totalt och en liten pokal ;)
Nord Aurdal Jeger& Fisk min första Pokal =)

2 kommentarer:

  1. Grattis sötnos!! Vad kul att du har börjat tävla ordentligt =) Hoppas allt är bra på Beitostölen. Kramar

    SvaraRadera
  2. tack =)
    Ja nu blev det helt pløtsligt allvar =)) skit nervøst men det ær roligt da=)
    kram

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...