torsdag 3 september 2009

Svarta listan - Flygbolagen i topp?

Ett företag ifrån Sunne, Eurovision bussresor har hamnat på svarta listan.
Jag trodde kanske att det skulle finnas flera flygbolag på listan.
Tack och lov var inte KLM med, MEN Air France är faktiskt med på listan.
KLM och Air France ingår i samma Flying Blue system....hmmm..

Kolla in Aftonbladet, de har lagt upp en lista på 16 Värstinbolagen enligt Råd & Rön

En bit av Amsterdams flygplats. Sept2008
Strängare regler och dyrare visum kommer det tydligen att bli nästa år.
alla svenskar som reser till USA turister måste ha ett elektroniskt inresetillstånd som är giltigt vid avfärden från flygplatsen i Sverige.
Ansökan görs via internet och måste fyllas i allra senast 72 timmar före avresa.
När tillståndet väl utfärdats gäller det för obegränsat antal inresor till USA under två år.Att det gäller i två år tycker jag verkar bra, eftersom jag nu har fått fylla ut 3 ESTA papper på snart 1 år. Eftersom jag har varit i USA 3 gånger på ett år.


Det är många knasiga frågor du skall fylla i. Ex. om du har varit delaktig i 2.a världskriget, varit med i spionage osv
Torje 10 år som ska med till USA nu i höst var också tvungen att fylla i ESTS formuläret.
På frågan om han hade varit inblandad i spionage ( du ska kryssa ja eller nej) blev han lite tveksam.
- Får inte spioner åka på semester i USA?

hahah...killen är James Bond om dagen nämligen. Han vill helst åka iväg med sin silverkoffert och kostym på sig ;) Men jag tror inte USA tullen skulle uppskatta det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...