onsdag 17 september 2008

Skit Norge

Hmmm..
Blir så irriterad.

Idag har jag ringt runt till Tele2, Netcom,Telenor och IceNet för att skaffa mobilt bredband till datorn. Men ICKE....
Jag har ett D.nummer som de kallar mitt norska person nummer.
Det börjar på -54 istället för att det börjar med -82 som mitt svenska.

Det betyder att jag inte kommer igenom systemet här i Norge.
För att skaffa ett abonemang med mobilt bredband måste de göra en kredit check på mig, och det kan de inte göra eftersom jag inte har ett norsk personnummer som är giltigt.
Och för att få ett norskt personnummer som är giltigt måste jag skriva mig i Norge,
och det vill jag inte!

Jag avbställde mitt trådlösa bredband som jag hade med Telenor nu i sommar, det har jag haft i ca 2-3 år. Inga problem alls!
Och det kunde jag beställa utan att krångla med mitt personnr.
Telenor borde ha alla mina personuppgifter eftersom jag har varit kund där tidigare, men det hjälpte tydligen inte, AMATÖRER.... Hur svårt kan det vara

Tele2 har ett Svenne abonemang till och med. Du ringer för samma pris i Norge och Sverige.
Det gäller också deras mobila bredband.

Jaja....nu när jag har klagat färdigt ska jag ut i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...