lördag 23 augusti 2008

Gammal?


Efter en kväll hos en familj med småbarn kan man fundera. Jag satte mig bredvid två små grabbar på runt tio år. De försökte förklara för mej vad tv-spelet som de spelade, gick ut på. Temat var Indiana Jones och båda killarna hade sett filmerna och kunde räkna upp vad alla karaktärer i filmerna heter. Inte nog med att tv-spelet handlade om Indiana Jones det var samtidigt ett Lego tema. Alla gubbar i spelet var fyrkantiga. Ett tema på ett tema, vad är vitsen? Ialla fall så stälde jag några frågor om spelet och killarna förklarade. Jag kom att tänka på Super Mario Bros 2, för där hade Prinsessan egenskapen att sväva. Det kunde också de kvinnliga karaktärerna i det här spelet. Jag påpekade det och killarna svarade inte. Jag frågade dem på skämt -Har ni inte spelat Mario bros? Svaret var så klart, nej! Oh.. My.. Hur kan de inte ha spelat Nintendos succè spel om bröderna Mario och Lugi? De hade redan varvat det nya Indiana Lego Jones spelet för länge sedan, båda grabbarna. Men aldrig spelat Mario bros. Har jag missat något eller? Jag gav upp och tog mej ett glas vin. 1-0 till 10 åringarna för att jag är gammal och inte har koll på de nya tv-spelen. 1-1 till mig när jag kan ta mig ett glas vin och de måste vänta på det 8 år till innan det är lagligt;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...