söndag 15 juni 2008

The flight on time





Hei,
Flyget ifrån GArdemoen var - on time - ! Helt otroligt med min tur.
Det var det minsta plan jag någon gång har åkt med, men det funkade fin fint.
Resan började med att jag fick en pratmakare till granne. Han hade lika mycket att berätta som mej. Han kom ifrån Visby men hade jobbat i norge i 8 år. Fast på de 1 timme och 20 minuterna flygresan tog fick jag egentligen inte sagt så mycket *hehe*

Väl framme på flygplatsen mötte Stefan och Walter upp mig. Walter var hur söt som helst. och var "kjempe glad" över att få träffa mej. FAst han i praktiken aldrig har gjort det förut.

Vi körde vidare in i Visby. Staden är omringad av en gammal mur och innanför murarna är det liv och rörelse. Lellevecka var nu i helgen vilket innebar att staden var full med MC knuttar och knuttor. Vi smälte direkt in i våra pastellfärgade kläder. ;)

Jag skulle ta ut pengar - Svenska pesetas!
Det gick inte alls. Varken på mitt svenska eller norska VISA kort kunde jag ta ut pengar eller betala på någon affär. Jag tror faktiskt att båd korten har blivit avmagnitiserade.. Aldrig hänt förr. Får låna pesetas av Stefan tills Banken öppnar på måndag morgon, hoppas på att jag får ut några pengar då.

Nu bor vi på Hassela, där Stefan jobbar. Det är sådär postkorts aktigt överallt här. Jätte mysigt. Tyvärr får man inte ha hund på alla stränderna.

Mañana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Sportlovsveckorna och danska veckan

Invasion av danskar och engelska gäster i vecka 7. Så kom NM i längdskidor och resten av alla sportlovsväder vecka 8 och 9. Nu är vi i vecka...