lördag 24 augusti 2024

Jaktträningen fortsätter

Lördag och jag jobbar egentligen, men tog ledigt för att komma ut en tur med Bill. Det har varit ösregn alla dagar, men nu var det en lucka i dag.
Släppte honom precis klockan 06:00. Gick upp i skogen där jag brukar plocka hjortron. Men fick först plocka lite hallon till frukostgröten. 
Bill sökte på bra och när klockan blev 07:28 drog det i gång på allvar. Samma myr som han fick upp haren förra gången. Det drog i väg högt upp och till sist tappade Garmin astro kontakten men Bark fungerade.
Vi har en uppsjö av GPS, vet inte riktigt vilken som är min favorit än. Men just nu kör vi en kombination.
Jag åt frukost och lyssnade på Bill. Jag tycker hans skall är kraftigare i år, kan det vara så? Att han har utvecklats?
Det lät iallafall väldigt bra.
Solen började lysa på trädtopparna. Jag jagar i en ganska gammal skog och det är höga granträd. Stigar och traktorspår har börjat att växa igen. Jag blir sjöblöt när det har regnat eftersom buskarna och gräset är så högt.

Havregrynsgröt och skogens alla bär. Vilken kanon frukost.
Här sitter jag och väntar på att Bill ska driva haren tillbaka. Det försvann upp mot Luskeråsen och alla hytter.
Vi avslutade vid 9 tiden och världens bästa Bill kom direkt på inkallning. Helt underbart


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

15 september- jaktstart i statsallmänningen

Första dagen med Bellman lös. Ett litet test efter diskbråck i sommar.  Tog med honom till en plats utan höga berg, för säkerhets skull. Två...