måndag 4 september 2017

Hjortronsnaps

I går plockade vi en del hjortron. Tyvärr blev de flesta mosade på vägen. Istället för att göra sylt av dem bestämde jag mig att göra Hjortronsnaps. Kokade hjortronen i ca 5 minuter, rörde i lite socker.
Använde ett durkslag och en kökshandduk för att sila bort alla kärnor.
När jag pressat igenom all saft kokade jag det igen med mer socker. Till sist lät jag det svalna och blandade med vodka.
Resultat blev PERFEKT! Hur ofta händer det liksom? Att det du experimenterar blir perfekt...jag bara undrar.





















1 kommentar:

  1. Detta ska jag prova har en påse kvar i frysen

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...